05.04.2010

Marsipankake

I går var det første påskedag, og jeg fikk veldig lyst til å bake ei marsipankake. Da jeg kikket i kjøleskapet hadde jeg både fløte og vaniljekrem, så jeg satte igang å bake. Mens kakebunnen stod i ovnen laget jeg pynten,og ble faktisk ganske fornøyd. (til kake nummer 3 å være)

Da kaken skulle fylles så jeg til min fortvilelse at jeg manglet syltetøy. Men kroppen "skjesset" på noe søtt, så da ble det kun vanilje/kremfyll. Så kom jeg til punktet der jeg skulle rulle ut marsipanlokket, og hadde bare nok marsipan til et lite lokk på toppen. Så rundt kanten brukte jeg en bånd med mmf. Det endelige resultatet av kaken ble slik dere ser på bildet. Ikke helt som planlagt, men brukbart.


1 kommentar:

  1. Du er et naturtalent , Tonemor !
    Etterpåskeklem fra Beate

    SvarSlett